چاپ و نشر, خبري, صنعت

اشتباهات رایج در هدایای تبلیغاتی –  وبلاگ بیستک!

اشتباهات رایج در هدایای تبلیغاتی –  وبلاگ بیستک!

گاهی برخی اشتباهات در دنیای بازاریابی غیر قابل بازگشت است و باعث می شود شما از چرخه رقابت حذف شوید.یکی از آنها تصوراتی غلط در مورد کاربرد هدایای تبلیغاتی است.در این مقاله سعی شده به مهمترین آن ها اشاره گردد تا کمکی به سازمان شما در عرصه رقابت باشد.

اشتباه ۱ : هدایای تبلیغاتی مقرون به صرفه نیست!

بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کار زمانیکه صحبت از هدیه تبلیغاتی می گردد دست و پایشان می لرزد و میگویند من اگر پول اضافه داشتم برای توسعه کسب و کارم خرج می کردم در نتیجه هدایای تبلیغاتی را چیزی بیهوده و غیر ضروری می دانند.

اما باید این نکته را متذکر شویم که با خرید هدایای تبلیغاتی شما برندتان را توسعه می بخشید .همچنین هدایای تبلیغاتی یکی از مقرون به صرفه ترین راه های تبلیغات و دیده شدن نسبت به سایر راهکار ها نظیر آگهی تلویزیونی و آگهی چاپی است.از طرفی هم مردم نسبت به این شیوه تمایل بیشتری دارند تا اینکه از آن فراری باشند.

اشتباه ۲ : مردم از هدایای تبلیغاتی استفاده نمی کنند!

ممکن است بگویید تمام شرکت ها هدایای تبلیغاتی اهدا می کنند که هدایای ما در آن ها گم است و در زندگی مشتریانمان کاربردی ندارد اما باید بدانید مردم عاشق اجناس رایگان هستند .بر اساس تحقیقات اتحادیه بین المللی هدایای تبلیغاتی ، ۸۳% مصرف کنندگان تمایل دارند هدیه ای با برند تجاری دریافت کنند .۵۳% نیز اعلام کرده اند حداقل هفته ای یکبار از یک وسیله که تبلیغات تجاری بر روی آن هاست استفاده می کنند.

اشتباه ۳ : نمی توان هزینه برگشتی هدایای تبلیغاتی را محاسبه کرد!

ممکن است بگویید که ما چندین سال است در نمایشگاه ها و سایر مناسبت ها انواع ساک دستی تبلیغاتی ، خودکار تبلیغاتی ، آفتابگیر تبلیغاتی ، لیوان تبلیغاتی ، فولدر تبلیغاتی و … را به مردم اهدا کرده ایم و نمی توانیم آن ها را دنبال کنیم که کدامشان به دست چه کسی رسیده است.اما به راحتی این هدایا قابل ردگیری هستند:

۱ – می توانید یک شماره تلفن یکتا بر روی هدایای تبلیغاتی خود چاپ کنید تا مشتریان راغب را از طریق بازگشت تماس پیگیری نمایید.

۲-یک ایده برای فروش بکار ببرید.مثلا با چاپ یک متن تشویقی بر روی آن میزان اثر بخشی آن را بسنجید.مثلا بر روی هدیه تبلیغاتی خود بنویسید با بردن این محصول به فروشگاه ما از تخفیف ۱۰% ما بهره مند شوید.

اشتباه ۴ : ارزان خرید کنیم!

ممکن است این تصور را داشته باشید که چون در حجم انبوهی برنامه تبلیغات را دارید ، پس بهتر است که کالایی ارزان قیمت تر اما در تیراژ بالاتر خرید و چاپ نمایید.اما از این مهم غافل نشوید که کالای تبلیغاتی شما معرف برند شماست و نباید در این مورد خساست به خرج داد.همیشه سعی کنید کالایی سفارش دهید که در شان برند شما باشد و در چندین بار استفاده از کار نیافتد.به طور حتم نمی خواهید که از برند شما هدایایی به خاطر آید که روانه سطل زباله شده است!

اشتباه ۵ : بهتر است در رسانه های گروهی سرمایه گذاری کنید!

شاید بگویید تبلیغات در تلویزیون تعداد بسیار زیادی بیننده دارد.چرا نباید در این گونه رسانه ها برند خود را تبلیغ کنیم؟

در این دنیای پر از تبلیغات دیگر افراد تمایلی به دریافت اطلاعات بیشتر از نیاز خود ندارند پس بهتر است شما نیز بصورت اختصاصی و هدفمند کار کنید .با هدایای تبلیغاتی به مشتری خود نزدیک می شوید بطوریکه حتی به منزل و یا محل کار او می روید .چه چیزی بهتر از اینکه علاوه بر اینکه شما را مزاحم ندانند ،همواره در کنار آن ها و رفع کننده نیازشان باشید؟!

اشتباه ۶ : هدایای تبلیغاتی ماندگار نیستند!

به موارد ذکر شده در مورد ۴ نگاهی بیاندازید!به همین دلیل است که گفتیم کالایی ارزان و بی کیفیت نخرید.تحقیقات نشان داده که هر هدیه تبلیغاتی بالغ بر ۶ ماه قابل استفاده است.بعنوان مثال مدت زمان مصرف برخی از هدایای تبلیغاتی در امریکا بصورت زیر ارزیابی شده است:

سررسید : ۹ ماه

لیوان تبلیغاتی : ۷ ماه

فلش مموری : ۱ سال

کیف تبلیغاتی : ۸ ماه

خودکار تبلیغاتی : ۵ماه

اشتباه ۷ : هدایای تبلیغاتی بدرد کسب و کار من نمی خورد!

اینکه هدف شما از تبلیغ چیست و اینکه بدنبال افزایش اطلاعات از محصولتان ، افزایش بازدید کنندگات غرفه تان یا … هستید زیاد مهم نیست.تحقیقات نشان داده که ۸۵% از افرادی که هدیه تبلیغاتی دریافت کرده اند در آینده با آن شرکت همکاری خواهند داشت.

اشتباه ۸ : هدایای تبلیغاتی حرف جدیدی برای گفتن ندارند!

شاید بگویید نزدیک به ۲۳۰ سال است که از اهدای اولین هدیه تبلیغاتی می گذرد.پس شیوه ای دمده و منسوخ شده است.اما باید گفت صنعت تبلیغات و به تبع آن هدایای تبلیغاتی دائما در حال توسعه و به روز شدن هستند که هدایای الکترونیکی نظیر فلش مموری تبلیغاتی و پاور بانک را از آن دسته می توان نام برد.

با خواندن مقاله فوق دیگر شک و شبهه ای در مورد خرید هدایای تبلیغاتی در رابطه با برندینگ خود نباید داشته باشید.تردید نکنید هدایای تبلیغاتی به تنهایی و یا در کنار دیگر روش های تبلیغات نظیر تبلیغات تلویزیونی یا چاپی به شما در شهرت برندتان کمک شایانی خواهد نمود.

با سپاس از : arazgift

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید