خبري, لوازم صوت و تصويري

تفاوت HDR عکاسی با HDR تلویزیون‌ در فروشگاه اینترنتی بیستک !

یکی از مهم‌ترین نکته ای که باید بدانید این است که ویژگی HDR در تلویزیون‌های جدید با قابلیت HDR که در عکاسی و تصاویر گرفته شده با استفاده از دوربین‌ها از آن یاد می‌شود فرق می کند . واقعیتش اینه که هر متنی که در مورد HDR نوشته شده، کاربران در مورد ایجاد تصاویری فراتر از واقعیت شکایت کرده اند.متاسفانه با وجود تفاوتهای گسترده این ویژگی در هر دو مورد از یک نام استفاده می کنند.
و همین مسئله ممکن است باعث شود در نگاه اول و با شنیدن عنوان HDR در تلویزیون‌های جدید، کاربر را از جستجوی بیشتر به منظور آشنایی با ویژگی‌های آن منصرف شود.

untitledeee

HDR در تلویزیون
با استفاده از این قابلیت در تلویزیون نرخ کنتراست و رنگهای مشاهده شده بالا می رود و باعث نمایش تصاویری واقعی تر و طبیعی تری نسبت به آن چه که در تلویزیونها مشاهده می کنیم خواهند شد.

HDR در عکاسی
چند عکس با نوردهی متفاوت را با هم ترکیب می کند و یک عکس با بیشترین محدوده دینامیکی را بازسازی می کند

HDR در تلویزیون کمک می کند تا تصاویر واقعی تر با کنتراست و روشنایی بیشتری نسب به قبل به شما نمایش دهد. ولی یک عکس در عکاسی دارای ویژگی HDR ” محدوده دینامیکی بالا” به همان معنا نیست. تصاویری که در عکاسی با این قابلیت گرفته می شوند در واقع HDR در شکل واقعی آن نیستند.در دوربین تنها چند ترکیب را به آن اضافه می کند.

 با سپاس از : irantrading

 

دیدگاهتان را بنویسید