اجتماعي, چاپ و نشر, خبري, ديني, سياسي, صنايع نظامي, صنعت

حضور کادر مدیریت بیستک در نمایشگاه قرآن – مصلی تهران -۱۳۹۶

حضور کادر مدیریت بیستک در نمایشگاه قرآن – مصلی تهران -۱۳۹۶

مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) در ماه مبارک رمضان میزبان بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و مزین به شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» شده بود .

 

ساختمان مصلی با مساحت بیش از ۲۰۰ هکتار و بنا و رواق هایی که دارد بنایی منحصر به فرد است، رواق شرقی آن تکمیل شده و رواق غربی نیز در آستانه بهره برداری است. این رواق ها گنجایشی بیش از شبستان دارد .

پلیس فتا برای اولین بار غرفه ای در نمایشگاه بین المللی قرآن مستقر کرده که به بازدیدکنندگان این نمایشگاه نحوه استفاده از فضای مجازی و تهدیدات مربوط را معرفی می کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا بیان نمود : پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) برای سالم سازی فضای مجازی و تعامل با مردم به نمایشگاه بین المللی قرآن آمده است.

سرهنگ علی نیک نفس، یکی از اهداف اساسی حضور پلیس فتا در بخش فضای مجازی و رسانه های دیجیتال بیست و پنجمین نمایشگاه بین الملی قرآن کریم را آگاه سازی عمومی در فرهنگ سازی و پیشگیری اجتماعی از جرم در فضای مجازی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: همکاران ما تلاش می کنند با افزایش سطح سواد رسانه ای و فناوری و همچنین توسعه فرهنگ استفاده از فناوری های جدید شرایط استفاده سالم از این فناوری ها را فراهم کنند.

سرگرد حمید کیانی، مسئول غرفه پلیس فتا مستقر در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن ، با اشاره به اولین حضور پلیس فتا در نمایشگاه قرآن گفت: با توجه به سوابقی که پلیس فتا از چند سال حضور فعال در نمایشگاه های متعدد دارد، امسال در نظر گرفت برای اولین بار در نمایشگاه قرآن نیز حضور پیدا کند و بسیاری از مسائل مربوط به فضای مجازی و تهدیدی که مردم جامعه با آن روبرو می شوند را ارائه کند.

وی با اشاره به هدف حضور پلیس فتا در نمایشگاه قرآن گفت: با توجه به اینکه فضای نمایشگاه، فضای فرهنگ سازی است و جا دارد پلیس فتا با حضور در یکی از غرفه های این نمایشگاه رسالتی که بر عهده دارد، یعنی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را در قالب طرح ها و برنامه هایی که در این غرفه عرضه می شود، به مردم ارائه دهیم.

کیانی در مورد فعالیت های غرفه پلیس فتا در نمایشگاه قرآن گفت: بیشترین موضوعی که نسبت به آن دغدغه داریم مربوط به تهدیدهایی است که در فضای مجازی وجود دارد و بابد آن را به کاربران اطلاع رسانی کنیم؛ کارگاه های متعددی داریم که هر روز از ساعت ۲۱:۳۰ به  موضوعات مختلفی مانند امنیت در فضای مجازی، استفاده از فضای مجازی، کسب و کارهای اینترنتی و موضوعاتی که نیاز است یک کاربر در فضای مجازی به لحاظ حفظ خودش و داشته هایش بداند، خواهد پرداخت.

وی افزود: اگر بازدیدکنندگان سؤالاتی در مورد فضای مجازی و تهدیدات آن داشته باشند، کارشناسان ما پاسخ خواهند داد؛ همچنین کتابچه و محصولاتی در قالب انیمیشن و موشن‌گرافی تهیه شده که به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

کیانی در ادامه در هشداری به روزه داران نسبت به سوءاستفاده هایی که این روزها در فضای مجازی می شود، گفت: در ماه مبارک رمضان بیشترین موضوعاتی که کاربران را تهدید می کند، مربوط به امور خیریه و سوءاستفاده هایی است که در این حوزه صورت می گیرد. موضوع سوءاستفاده از امور خیریه همیشه ممکن است رخ دهد، اما در ماه مبارک رمضان این مسئله بیشتر نمود پیدا می کند و گاهی اوقات افراد سودجو از حسن نیت کاربران سوءاستفاده می کنند و گاهی مشاهده شده که عده ای قربانی شده اند.

بابک محمدی مفرد،مدیر فروشگاه اینترنتی بیستک که دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت،معدن و تجارت میباشد نیز در دیدار خود از این نمایشگاه اظهار نطر نمود : “اولین غرفه که به نظرم جالب آمد غرفه پلیس فتا بود، اگر گذرتان به نمایشگاه افتاد هم به غرفه پلیس فتا هم بروید و لایسنس رایگان ضد ویروس پادویش، برای رایانه و تلفن همراه را بگیرید.”

با سپاس از : ghatreh

 

دیدگاهتان را بنویسید