اجتماعي, تاريخي, چاپ و نشر, خبري, صنعت

معرفی اسرارآمیزترین کتاب دست نوشته جهان در وبلاگ بیستک!

معرفی اسرارآمیزترین کتاب دست نوشته جهان در وبلاگ بیستک!

وقتی درباره دست نوشته «وُینیچ » صحبت می شود، محققان به هیجان می آیند.

این دست نوشته به زبانی نوشته شده که هیچ کس آن را بلد نیست. در این کتاب تصاویر کنجکاوی برانگیزی همچون گونه های گیاهی ناشناس با مجموعه ای از نی قلم ها کشیده شد ه اند.

قدمت این کتاب به قرن پانزدهم برمی گردد و زمانی متعلق به پادشاه «رادولف دوم » بوده است. برخی معتقدند این کتاب خاصیت جادویی دارد.این کتاب به نام «ویلفرید ووینیچ » که اولین بار آن را در سال ۱۹۱۲ معرفی کرد، نا مگذاری شده است.

این دست نوشته در مجموعه ای از کتا بهایی بود که به فرقه یسوعین ایتالیا تعلق داشت و «ووینیچ » آ نها را در سال ۱۹۱۲ در معرض دید عموم قرار داد.گمانه زنی های بسیاری درباره موضوع و نویسنده این دست نوشته ها وجود داد.

مد تها تصور می شد این اثری است از «راجر بیکن »، راهب قرن سیزدهم انگلیسیِ وابسته به فرقه فرانسیس مقدس که علاقه اش به کیمیاگری و جادوگری او را به زندان کشاند. اما این نظریه وقتی رد شد که آزمایش های کربن نشان داد تاریخ نگارش این کتاب بین ۱۴۰۴۰ تا ۱۴۳۸ میلادی است. برخی هم معتقدند «لئوناردو داوینچی » نابغه و هنرمند بزرگ ایتالیایی، این کدها را برای فرار از دادگاه تفتیش عقاید نوشته و یا این که بیگانگان فضایی پیش از ترک زمین این کتاب را جا گذاشته اند.

با سپاس از : خبرنامه زامیاد

دیدگاهتان را بنویسید