لوازم صوت و تصويري

 همه چیز درباره معایب تلویزیون‌های منحنی یا خمیده در فروشگاه اینترنتی بیستک !

تلویزیون‌های منحنی حالا به پدیده جدید دنیای جعبه‌های جادو تبدیل شده‌اند.درست به همین دلیل هم هست که این روزها در نمایشگاه‌های مختلف حوزه تکنولوژی مانند CES2015 این تلویزیون‌های منحنی همه جا حضور دارند. تقریبا همه تلویزیون‌های موجود در این نمایشگاه، منحنی بودند و دیگر خبری از تلویزیون‌های مسطح نبود. این تکنولوژی تا جایی پیش‌ رفته است که شرکت‌هایی مانند سامسونگ از نمایشگر‌های منحنی مخصوص کامپیوترهای شخصی هم در این نمایشگاه رونمایی کردند. تلویزیون‌های ۴K به زودی جای خودشان را در بازار پیدا خواهند کرد، اما هنوز بسیاری از کارشناسان درباره موفقیت تلویزیون‌های منحنی در بازار شک دارند.

samsung curved tv 1

پیش از این و در نمایشگر‌های قدیمی CRT معمولا صفحه‌های نمایش خمیده اما به سمت بیرون بودند تا اینکه تلویزیون‌های مسطح جایگزین آنها شدند و حالا دوباره تلویزیون‌های منحنی البته از نوعی دیگر وارد بازار شده‌اند. البته فراموش نکنید که شرکت‌های سازنده این تلویزیون‌های منحنی، قبل از آن تلویزیون‌های سه ‌بعدی را به بازار عرضه کرده بودند که البته با استقبال چشمگیری مواجه نشدند.
تلویزیون‌های منحنی وسعت دید بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کنند، اما با قاطعیت می‌توان گفت شرکت‌های سازنده تا حالا توضیحات زیادی درباره قابلیت‌های منحصر به ‌فرد موجود در این تلویزیون‌ها برای کاربران ارائه نکرده‌اند.
سامسونگ، ال‌جی، سونی، TCL و دیگر شرکت‌های سازنده این تلویزیون‌های منحنی یا خمیده توضیحاتی درباره مشکلات این تلویزیون‌ها هم ارائه نکرده‌اند. بزرگ‌ترین مشکل در این تلویزیون‌ها، وسعت دید تعریف ‌شده این دستگاه‌ها است. در واقع برای استفاده درست و کامل از این تلویزیون‌ها باید دقیقا در جلوی آنها قرارگیرید. اگر کمی کنارتر باشید یا این تلویزیون‌ها را به همراه تعدادی از دوستان و آشنایان خود به تماشا بنشینید، نمی‌توانید به‌طور کامل از تصویر آن بهره ببرید.برای برطرف کردن این مشکل، شرکت‌هایی مانند ال‌جی و سامسونگ از تلویزیون‌های قابل انعطاف رونمایی کردند. تلویزیون‌هایی که با فشردن یک کلید روی کنترل از راه دور، بین حالت‌های صاف و خمیده تغییر حالت می‌دهند. قطعا این تلویزیون‌ها قیمت بالاتری در مقایسه با تلویزیون‌های منحنی معمولی دارند و خرید آنها برای همه کاربران ممکن نخواهد بود.

1760121_610
تلویزیون‌های منحنی از نظر تئوری وسعت دید بیشتر و تجربه همه‌‌جانبه‌ای را برای کاربرانشان به همراه خواهند آورد، اما برای استفاده کامل از این تکنولوژی یک تلویزیون بزرگ ۱۰۰ اینچی لازم خواهد بود و باید نزدیک به آن نشست! این در حالی است که احتمالا اکثر کاربران به دنبال خرید تلویزیونی در این ابعاد نیستند و از طرف دیگر دوست‌ ندارند تا این حد نزدیک تلویزیون بنشینند. بنابراین اگر تلویزیون‌های کوچک‌تر را می‌پسندید، این تغییرات آنچنان که باید و شاید به چشم نخواهند آمد.
در نمایشگاه CES 2015 شرکت TCL از یک تلویزیون ۴K خمیده ۱۱۰ اینچی رونمایی کرد، اما هیچ برنامه‌ای برای فروش آن را اعلام نکرد. شرکت سامسونگ هم در حال حاضر تلویزیون ۴K منحنی ۵۵ اینچی خود را با قیمت ۱۸۰۰ دلار در سایت آمازون به فروش می‌رساند. چنین صفحه ‌نمایشی تنها در صورتی که مستقیما در جلو و نزدیک آن نشسته باشید کارآیی کامل دارد.

nec-curved-wide-display

از طرفی تلویزیون‌های منحنی از نظر تئوریک انعکاس نور روی تلویزیون را کاهش می‌دهند، اما این تاثیر آنچنان که باید و شاید به چشم نمی‌آید. همه موارد عنوان شده برای نمایشگر‌های کامپیوتر منحنی هم درست هستند. شاید با خرید چندین نمایشگر مسطح و البته پرداخت همین قیمت و قرار دادن آنها در کنار یکدیگر به صورت ترکیب دو تایی یا سه ‌تایی، قابلیت و کارآیی بیشتری در اختیار داشته باشید.
در نهایت باید گفت این صفحه‌ نمایش‌های خمیده برای به‌کارگیری در محصولات جدیدی مانند دستبند‌های دیجیتال هوشمند یا موبایل‌های هوشمند مناسب هستند، اما تلویزیون ۵۰ اینچی اتاق نشیمن لزوما نباید منحنی باشد.

باتشکر از : دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید