اجتماعي, الكترونيك, تكنولوژي, خبري, صنعت

وبلاگ بیستک : اعتبار کارت ملی غیر هوشمند تا سال ۹۶ و هزینه صدور کارت هوشمند ملی ۲۰ هزار تومان!

وبلاگ بیستک : اعتبار کارت ملی غیر هوشمند تا سال  ۹۶  و هزینه صدور کارت هوشمند ملی ۲۰ هزار تومان!

معاون فناوری اطلاعات وآمار جمعیتی سازمان ثبت احوال گفت: شمار کارت های هوشمند ملی تا پایان امسال به ۲۰ میلیون کارت می رسد. این شمار با احتساب ۱۲ میلیون کارت صادر شده تا زمان حاضر محاسبه شده است .

حمید پارسایی افزود:  تمام کارت هایی که در نوبت صدور قرار دارند تا پایان امسال تحویل داده خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: حدود پنج میلیون تن از هموطنان هم در زمان حاضر در نوبت صدور و گرفتن کارت هوشمند ملی هستند .

پارسایی ادامه داد : کارت های ملی  )نمونه قدیم ( تا پایان سال ۹۶ اعتبار دارد وبرنامه ریزی شده است که تا ۲ سال دیگر برای تمام ایرانیان واجد شرایط بالای ۱۵ سال که شمار آنان ۶۵ میلیون تن است ،کارت هوشمند ملی ، صادر شود.

وی تاکید کرد : اما در حال حاضر کسانی که تاکنون هیچگونه کارت ملی را دریافت نکرده اند و کارت اولی محسوب می شوند و یا کارت هوشمند ملی آنها مفقود شده باشد و نیاز به صدور المثنی داشته باشند در اولویت صدور کارت هستند .

هزینه های صدور کارت هوشمند ملی  :

معاون فناوری اطلاعات وآمار جمعیتی سازمان ثبت احوال درخصوص هزینه های پرداختی از سوی مردم برای صدور کارت هوشمند ملی گفت : ۲۰هزارتومان باید برای دریافت کارت پراخت شود که به خزانه دولت واریز می شود و همچنین ۹ هزارتومان هم حداکثر در شهرهای بزرگ وکلان شهرها بابت هزینه تکمیل ثبت نام است.

وی ادامه داد: چنانچه متقاضی برای دریافت کارت به دفاتر پیشخوان یا پست برای دریافت کارت خود مراجعه کند نیز ۲ هزار تومان پراخت خواهد کرد که با این حساب در کلان شهری مانند تهران در مجموع ۳۱ هزار تومان باید بابت کارت پرداخت شود.

وی تاکید کرد: در مرحله پیش ثبت نام اگر متقاضی از طریق سامانه www.ncr.ir وارد شود به طور رایگان پیش ثبت نام انجام می دهد؛ اما اگر بخواهد از طریق مراجعه به مکان های عمومی برای استفاده از خدمات اینترنت )کافی نت ها( پیش ثبت نام را انجام دهد، هزینه ای باید پرداخت کند که این هزینه مربوط به سازمان ثبت احوال نیست .

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت و مردم خواهد شد از سال ۱۳۹۱ آغاز شد و براساس هدف گذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدین شرایط صادر شود.

باسپاس از : خبر نامه زامیاد

دیدگاهتان را بنویسید