آرايشي و بهداشتي, پزشكي, خبري, صنايع غذائي, صنعت

وبلاگ بیستک : بیو اکولیا ( Bio Ecolia )‌، اولین شوینده های غیر صابونی!

وبلاگ بیستک : بیواکولیا ( Bio Ecolia )‌، اولین شوینده های غیر صابونی!

پوست از جمله مهمترین اندام های بدن است که یکی از کارکرد های اصلی آن محافظت از ارگان های داخلی در برابر شرایط سخت محیطی است.به طور طبیعی سطح پوست حالت اسیدی دارد که سبب حفاظت آن در مقابل بیماری ها و به خصوص باکتری های زیان آور می شود.

صابون ها قدرت پاک کنندگی خوبی دارند، اما بسیار قلیائی هستند.استفاده مداوم از صابون ها موجب آسیب به چربی طبیعی پوست و کاهش خاصیت اسیدی آن گردیده و نهایتا منجر به صدمات پوستی از قبیل خشکی، قرمزی، التهاب و افزایش احتمال عفونت های پوستی می گردد.

images

امروزه شوینده های غیر صابونی با pH اسیدی و سازگار با پوست به نام ( Pain )  یا سیندت بار ( Syndet Bar ) در دسترس می باشند. پن ها پوست را مانند صابون به طور کامل تمیز می نمایند، اما از جنس صابون نبوده (‌ قلیائی نیستند ) و سازگاری مناسبی با پوست دارند.سطح پوست مملو از انواع باکتری هائی است که بسیاری از آنها به عنوان فلور طبیعی ( اکوسیستم پوست )، همزیستی مناسبی با پوست سالم داشته و موجب جلوگیری از رشد باکتری های بیماری زا و عفونت های پوستی می گردند.

در صورتی که پوست بطور مداوم با مواد شوینده قلیائی ( مثل صابون ) شستشو داد شود، با از بین رفتن این باکتری های مفید و بهم خوردن اکوسیستم طبیعی پوست، فرصت برای تکثیر باکتری های بیماری زا فراهم می آید. امروزه از مواردی تحت عنوان پربیوتیک ( Perbiotic )  جهت تقویت اکوسیستم طبیعی پوست استفاده می شود.

images (7)

شرکت فیس دوکس با استفاده از موثرترین مواد پربیوتیک در پن های تخصصی خود، به نام بیواکولیا ( Bio Ecolia )‌، اولین شوینده های غیر صابونی را تولید نموده است که علاوه بر خواص شویندگی، باعث حفظ اکوسیستم طبیعی پوست شده و مانع رشد باکتری های بیماری زا میگردد.

باسپاس از : FACEDOUX

دیدگاهتان را بنویسید