اجتماعي, خبري, ديني, صنايع دستي

وبلاگ بیستک : عیسی مسیح(ع) ، پیامبر مهر و دوستی!

وبلاگ بیستک : عیسی مسیح(ع) ، پیامبر مهر و دوستی!

پیامبر صلح و دوستی، مهربانی و مودّت عیسی مسیح)ع( است. پیامبری که به تصریح قرآن، بی پدر و از مادری باکره چون مریم که تمام عمر خویش را به عبادت و بندگی خداوند صرف کرد و سرانجام با زادن فرزندی پاک و مبشّر اجر عبادات خویش را در دنیا و آخرت گرفت.

کلمه «مسیح » که به معنای نجات دهنده است، به زبان یونانی به «کریستوس » ترجمه شده. پیروان عیسی را مسیحی و به زبان های اروپایی «کریستیان » گویند. عیسی)ع( که از پیامبران الوالعزم و صاحب کتاب انجیل است، در «بیت اللحم » در جنوب اورشلیم، زاده شد.

آغاز تزیین درخت در ایام سال نو میلادی به روایتی تزئین درخت کاج به صورت امروزی را برای نخستین بار مارتین لوتر آلمانی باب نمود. وی عادت داشت، که در شب میلاد حضرت عیسی مسیح، شاخه های درختان کاج به خانه بیاورد و برای شادمانی کودکان آن را تزئین کند و همین عادت، بعد ها به یک رسم و آئین عمومی تبدیل شد و در سال ۱۸۴۰ میلادی مراسم آراستن درخت به انگلستان و سپس به آمریکا وسایر کشورها راه یافت.

عناصرتشکیل دهنده تزئینات درخت کاج ستاره ای درخشان بر نوک و ستیغ درخت است که نشانه ولادت و راهنمائی برای یافتن محل ولادت حضرت مسیح را تداعی می کند. ازدیگر ویژگی های درخت کاج، بابانوئلی است که با کیسه هدایا بردوش زیر درخت ایستاده است.

با سپاس از : خبر نامه زامیاد

 

دیدگاهتان را بنویسید