خبري, لوازم صوت و تصويري

وبلاگ بیستک : نتایج جستجوى گوگل در موبایل با نسخه دسکتاپ متفاوت خواهد بود!

گوگل در اقدامى تازه در پى تفکیک فرآیند ایندکس کردن صفحات وب در موبایل و دسکتاپ است.

ایندکس شدن صفحات وب یا به عبارتى بالا آمدن و مهم شدن مطالب وبسایتها در موتو رهاى جستجو از موارد حساس و ویژه براى دارندگان سایتهاى اینترنتى است. براى اینکه یک سایت بیشتر دیده شود و کاربران با موضوعات که جستجو میکنند بتوانند راحتتر به صفحه وب مشخصى هدایت شوند میبایست نکات سئو یا به عبارتى بهینه سازى براى موتورهاى جستجو در آن وبسایت لحاظ شود.

امکاناتى و نکاتى که سازندگان serch enginge ها براى این منظور در اختیار کاربران قرار داد ه اند کمک بسیارى به دیده شدن و ایندکس صفحات وب کرده است. یکى از موتورهاى جستجو که موضوع INDEX کردن صفحات توسط آن از اهمیت بسیارى برخودار بوده، گوگل است. حالا این موتور جستجو می خواهد ایندکس کردن صفحات وب را به گونه اى متفاوت مدیریت و بروزرسانى کند.

بر اساس گفته هاى یکى از کارمند شرکت گوگل که سایت search enginge land آن را منتشر کرده است مشخص شد که این کمپانى درصدد است تا تنظیمات جدیدى را براى ایندکس کردن صفحات اینترنتى به دو دسته صفحات موبایل و صفحات دسکتاپ، ایجاد کند. بدین معنى که، نتایج سرچ کردن در مرورگر گوشى و تبلت میتواند با نتایج حاصل از همین جستجو در کامپیوتر و مرورگر دسکتاپى متفاوت باشد. به عبارت ساده تر دارندگان وبسایتها از این پس باید به نسخه تحت موبایل سایت خود اهمیت بیشترى دهند و آن را به شکل mobile friendly طراحى کنند چراکه از این به بعد ایندکس کردن صفحات موبایل بروز تر و دقیقتر از صفحات deaktop انجام میشود.

این اقدام جدید گوگل که تاریخى نیز براى شروع به کار آن بیان نشده به دلیل افزایش استفاده کاربران از گوشى و تبلت براى جستجو گشت و گذار در اینترنت و در راستاى بهبود این تجربه شکل گرفته است.پیش از این نیز گوگل با معرفى قابلیت Accelerated Mobile Page یا به اختصار AMP که به بارگذارى سریعتر و بهتر صفحات وب در موبایل کمک بسیارى میکند، در این راه گا م موثرى برداشته بود.

با سپاس از : خبرنامه زامیاد

دیدگاهتان را بنویسید