خبري, لوازم صوت و تصويري

اخبار سرمایه گذاری سامسونگ و شرکت خودروسازی BYD در بیستک!

images (10)

براساس اخبار منتشر شده، شرکت سامسونگ کره جنوبی قصد دارد با سرمایه گذاری ۴۴۹ میلیون دلاری در شرکت خودروسازی BYD چین بخشی از سهام این شرکت را خریداری کند. انتشار این خبر در شرایطی صورت می گیرد که بسیاری از کارشناسان معتقدند سامسونگ قصد دارد از طریق همکاری با این خودروساز چینی، تولید چیپ های الکترونیکی خود را از طریق طراحی و ساخت نسخه مناسب خودروهای برقی در آینده توسعه دهد.

با وجود انتشار اخبار مذکور شرکت سامسونگ هنوز به طور رسمی نهایی شدن مذاکرات خود با شرکت BYD و خرید احتمالی بخشی از سهام این خودروساز چینی را تأیید نکرده است. بر این اساس هنوز رقم مورد نظر مدیران سامسونگ برای سرمایه گذاری و میزان سهامی که احتمالا خریداری خواهند کرد مشخص نشده است. این در حالی است که مدیران شرکت BYD از هرگونه اظهار نظر فوری در رابطه با سرمایه گذاری سامسونگ در این شرکت خودروسازی خودداری کردند.
انتشار شایعات مربوط به همکاری شرکت سامسونگ و شرکت خودروسازی BYD چین در حالی مطرح شده است که این روزها بیشتر خودروسازان معتبر جهان با شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات قراردادهای همکاری امضا می کنند تا از دانش و توانمندی این شرکت ها در طراحی و توسعه خودروهای برقی، خودران و متصل به اینترنت استفاده کنند، چرا که حرکت اغلب شرکت های معتبر خودروسازی به سوی تولید خودروهای برقی و خودران سبب شده است تا تقاضای زیادی برای تکنولوژی نرم افزاری و سخت افزاری موجود در جهان ایجاد شود.

سامسونگ تایید کرده که شایعات منتشر شده در خصوص سرمایه‌گذاری این کمپانی در یکی از شرکت‌های خودروسازی چینی صحت دارد. سامسونگ قصد دارد در شرکت خودروسازی BYD‌ چین سرمایه‌گذاری کند. BYD‌. که در بازار ایران نیز حضور دارد، به سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی خودروهای هیبریدی و الکتریکی در چین، شهرت دارد.

طبق ادعای نشریه‌ی اقتصاد کره، مذاکرات سامسونگ و BYD برای سرمایه‌گذاری طرف کره‌ای، مراحل پایانی خود را به سر می‌برد و به زودی شرکت خودروسازی BYD چهار درصد از سهام خود را به سامسونگ واگذار می‌کند. با این حال مقامات رسمی این دو شرکت از به پایان نرسیدن مذاکرات خبر داده‌اند.سرمایه‌گذاری سامسونگ در BYD در چارچوب سیاست‌های جدید این شرکت برای گسترش فعالیت‌ها و ورود به حوزه‌ی خودرو، انجام شده است.

images (9)

با این که اخبار منتشر شده از مشارکت محدود BYD‌ و سامسونگ حکایت دارند، اما غول تکنولوژی کره‌ی جنوبی قصد دارد فعالیت‌های گسترده‌ای در صنعت خودروسازی آغاز کند. با کاهش فروش و حاشیه‌ی سود صنعت گوشی‌های موبایل، شرکت‌های فناوری باید به دنبال بازار جدیدی برای ادامه‌ی موفقیت‌های خود باشند.

در این میان شرکت سامسونگ نیز با ایجاد یک تیم متخصص در حوزه تولید تکنولوژی های مرتبط با صنعت خودرو قصد دارد حضور پررنگ تری در تجارت داشته و از این طریق منابع درآمدی خود را که در حال حاضر رو به کاهش است توسعه و افزایش دهد.
طبق گزارش های منتشر شده از سوی نشریه«The Korea Economic Daily» شرکت کره ای سامسونگ قصد دارد ۳ میلیارد یوان (معادل ۴۴۹ میلیون دلار) در شرکت خودروسازی BYD چین سرمایه گذاری کرده و بخشی از سهام آن را به تملک خود درآورد که براساس برآوردهای صورت گرفته سامسونگ با پرداخت رقم مذکور قادر خواهد بود ۴ درصد از سهام BYD را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است در پی انتشار این خبر در نشریه ای«The Korea Economic Daily» مدیران شرکت سامسونگ با صدور بیانیه ای از اظهارنظر درباره جزییات قرارداد همکاری خود با BYD خودداری کردند. شرکت سامسونگ در بیانیه رسمی خود می گوید: «گفت وگو با شرکت های مختلف تجاری و مذاکره برای همکاری با آنان از جمله برنامه های شرکت سامسونگ محسوب می شود.»
با وجود خودداری مدیران سامسونگ از ارائه جزییات بیشتر در رابطه با همکاری احتمالی این شرکت با شرکت خودروسازی BYD چین، سهام این شرکت تولید کننده لوازم الکترونیکی و خانگی در نخستین ساعات آغاز به کار بورس اوراق بهادار سوال در پی انتشار اخبار مربوط به همکاری آن با BYD افزایشی ۸ درصدی را تجربه کرد. به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه افزایش اخیر به دلیل امیدواری سهامداران کره ای به تأمین باتری های مورد نیاز شرکت BYD برای تولید خودروهای برقی از سوی سامسونگ بوده است.

با این همه و با وجود امیدواری سهامداران کره ای، شرکت سامسونگ هرگونه تأمین باتری برای تولید خودروهای برقی در شرکت BYD را رد و اعلام کرد که تأمین باتری های مورد نیاز برای استفاده در خودروهای برقی تولید شده در شرکت خودروسازی BYD را برعهده نخواهد داشت.
با وجود تکذیب های مکرر سامسونگ، سهام این غول الکترونیکی کره ای در بازار بورس این کشور افزایشی ۱/۲ درصدی را به ثبت رساند که این میزان بالاترین رشد ارزش سهام شرکت«Samsung Electronics» محسوب می شود.

اپل، رقیب اصلی سامسونگ در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند با جدیت در حال توسعه‌ی خودروی برقی مخصوص به خود و برای رقابت با محصولات تسلا، است. جدیت اپل برای ورود به دنیای خودرو تا حدی جلو رفته که اخیرا شایعات گسترده‌ای در خصوص خرید بخشی از سهام فرمول یک توسط این شرکت، منتشر شده است. حال سامسونگ برای این که در این حوزه نیز حرفی برای گفتن داشته باشد، باید هرچه سریع‌تر سرمایه‌گذاری خود را آغاز کند.

البته لازم به ذکر است که سامسونگ به طور رسمی از سال ۱۹۹۴ به تولید خودرو نیز مشغول بوده است و هم‌اکنون نیز تحت شرکت مشترک رنو-سامسونگ با مالکیت ۸۰ درصدی رنو و ۲۰ درصدی سامسونگ، به توسعه و تولید خودرو می‌پردازد. با این حال این غول فناوری هیچ گاه در صدد تولید خودرو به عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی خود نبوده است.

شرکت خودروسازی BYD‌‌ چین که تا چندی پیش به کپی کردن خودروهای بی‌ام‌و می‌پرداخت، اکنون سعی دارد با کمک وارن بوفه، مجوز لازم برای عرضه‌ی محصولات خود در ایالات متحده را کسب کند.

با سپاس از : zoomit &  ۴khabar

دیدگاهتان را بنویسید