اجتماعي, خبري

تغییر شیوه ا خذ گواهینامه رانندگی در وبلاگ بیستک!

تغییر شیوه ا خذ  گواهینامه رانندگی در وبلاگ بیستک!

از اول تیرماه۹۶ با ابلاغ دستورالعمل های ویژه به همه آموزشگا ه های تعلیم رانندگی آموز ش های نوین رانندگی به هنرجوها آموزش داده می شود و نوگواهینامه ها با اعمال محدودیت های خاص حق رانندگی دارند.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی درباره نوگواهینامه هایی که در سال ۹۶ اقدام به دریافت گواهینامه می کنند، گفت: بر اساس دستورالعمل جدید وزارت کشور، محدودیت هایی برای دریافت کنندگان گواهینامه جدید، اعمال می شود. این محدودیت ها در دستور العمل و آیین نامه جدید برای کسانی است که گواهینامه پایه سوم را دریافت میکنند.

وی ادامه داد: از اول تیرماه۹۶ این دستورالعمل جدید را اجرایی می کنیم؛ از جمله اینکه رانندگانی که به تازگی گواهینامه گرفته اند تا سه ماه حق رانندگی به تنهایی ندارند و باید یک نفر که دارای گواهینامه پایه دوم یا سوم است در کنار آنان بنشیند. البته این فردباید بیش از یک سال از دریافت گواهینامه اش گذشته باشد.

به گفته سردار مهری، این افراد از ساعت ۱۲ شب تا پنج صبح حق رانندگی ندارند؛ ضمن اینکه تا یک سال هم حق رانندگی در خارج از شهر را ندارند؛ مگر اینکه مسافت طی شده تا ۲۵ کیلومتر در بزرگراه های شهرها باشد.

وی ادامه داد: باید علامت اخطاری راننده مبتدی در سمت راست جلوی خودرو و در سمت چپ شیشه عقب خودرو نصب شود. رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: اگر راننده مبتدی دچار تصادف رانندگی حادثه ساز شود یا در تصادفات مقصر شناخته شود گواهینامه اش، ضبط و به محل سکونت راننده یاد شده ظرف یک هفته ارسال می شود. راننده نیز موظف است تا یک ماه به محل ارسال گواهینامه مراجعه کند تا توسط پلیس مجددا به آموزشگا ه های رانندگی معرفی شود.

وی اضافه کرد: این افراد باید ۴۰ ساعت شامل ۲۴ ساعت عملی و ۱۶ ساعت تئوری را مجددا طی کرده تا گواهینامه به آنان تحویل شود. این مقام انتظامی تمام این اقدامات را برای جلوگیری از تصادفات فوتی و جرحی بیان کرد. سردار تقی مهری در مورد کسانی که گواهینامه موتورسیکلت جدید دریافت می کنند هم گفت: این افراد حق ندارند از موتورهای با ظرفیت بیش از ۱۲۵ سی.سی استفاده کنند و از ۲۲ شب تا ۵ صبح هم حق رانندگی ندارند؛ ضمن اینکه تنها می توانند در درون شهر رفت و آمد کرده یا حداکثر تا ۲۵ کیلومتر از خارج از شهر مجاز هستند رانندگی کنند.

وی اضافه کرد: این طرح به مدت یک سال که از ماه آینده اجرا می شود و نیازمند دستورالعمل اجرایی است و باید به آموزشگا هها و مراکز راهنمایی و رانندگی ابلاغ شود.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا همچنین با بیان این که آزمو نهای دریافت گواهینامه رانندگی سخ تتر می شوند، گفت: در این حالت امکان تقلب به حداقل ممکن می رسد. البته اگر کسی آمادگی داشته باشد و مطالعه کافی انجام دهد، نباید نگران باشد چرا که تمام سوالات از کتاب آیین نامه طراحی شد ه اند.

با سپاس از : خبر نامه زامیاد

دیدگاهتان را بنویسید