خبري

شرط گرفتن مدرک دیپلم در فروشگاه اینترنتی بیستک!

download

مدیرکل آموزش فنى و حرف هاى استان تهران از انعقاد تفاهم نامه اى با وزارت آموزش و پرورش خبر داد که به موجب آن شرط گرفتن مدرک دیپلم دریافت گواهینامه مهارتى خواهد بود.

download (1)

مجید تهرانیان اظهار کرد: بر اساس تصمیم شوراى عالى آموزش و پرورش و تحول بنیادین در نظام متوسطه دوم، با تفا هم نامه اى که میان سازمان آموزش فنى و حرفه اى و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده کلیه دانش آموزان پایه دهم نظا مهاى متوسطه در رشته هاى تجربى، علوم ریاضى و علوم انسانى موظف شد ه اند یک مهارت ۱۸۰ تا ۲۴۰ ساعته را فرا بگیرند و گواهینامه مهارتى دریافت کنند که الزام گرفتن دیپلمشان همین گواهینامه مهارتى است. وى ادامه داد: همچنین با اقداماتى که بین سازمان فنى وحرفه اى و وزارت کار در حال انجام است درصدد هستیم که آموزش و مهارت را به سن دبستان برسانیم و دانش آموزان و متقاضیان بالاى ۱۲ سال را که قابلیت فراگیرى آموزشهاى مهارتى دارند، آموزش بدهیم.

Untitled-1

مدیرکل آموزش فنى و حرف هاى استان تهران در عین حال از ارائه آموز شهاى مهارتى به فار غ التحصیلان دانشگاهى خبر داد و گفت: در نظر داریم تا فار غ التحصیلان پس از اتمام تحصیلات به کارگا ههاى فنى و حرفه اى مراجعه و مهارتهاى لازم درصنایع مختلف را براى ورود بهتر به بازار کار کسب کنند. تهرانیان در پایان با اشاره به وجود ۲۷ مرکز آموزش ثابت در استان تهران، گفت: در سال ۱۳۹۵بیش از سه میلیون نفر آموزش از طریق این مراکز پیش بینى شده و در بخش موسسات کارآموزى آزاد هم قرار است ۲۱ هزار ساعت آموزش ارائه شود.

 

با سپاس از : isna

دیدگاهتان را بنویسید