خبري, صنايع دستي, صنعت

طریقه استفاده از شامپو فرش در وبلاگ بیستک !

 شستشو و نظافت فرش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و رعایت اصول و قواعد خاص آن سبب خواهد شد تا فرش دستبافت کیفیت اولیه خود را از دست ندهد و حتی الامکان خصوصیات ظاهری و ساختمانی خود را حفظ کند. شستشوی فرش به طور معمول، یک بار بعد از پرداخت و بار دیگر پس از طی سالیانی چند صورت می گیرد.

برای شامپو کردن فرش نیاز به زور بازو نیست.

۱- قبل از شامپو کردن حتما” روی فرش را جارو کنید.

۲- یک لیتر آب و دو فنجان شامپو فرش را درون ظرفی ریخته و خوب هم بزنید تا کف کند (هربار این کار را تکرار کنید).

۳-کف شامپو فرش را با یک تور یا اسفنج روی فرش بمالید. حرکت اسفنج بر روی فرش باید به آرامی صورت پذیرد؛ (زیرا فقط پرز فرش شما کثیف شده) است.

توضیح: اگر به جای کف شامپو از آب آن استفاده کنید، فرش نه تنها تمیز نمی شود، بلکه لوچ و چسبنده شده و دیرتر خشک می شود، زیرا رطوبت به ریشه های فرش رسیده و ریشه ها در محیط مرطوب می پوسند و اگر چند بار این کار را تکرار کنید، به مرور زمان فرش شما حتما”می پوسد.

کف شامپو فرش کثافات روی پرزهای فرش را در خود حل کرده و ظرف نیم ساعت در مجاورت اکسیژن هوا ناپدید می شود که در این مدت نباید روی فرش راه بروید.

۴- از قسمت بالای فرش شروع به کار کنید تا روی قسمت هایی که کف شامپو را مالیده اید، راه نروید.

۵-پس از نیم ساعت یک دستمال زبر و یا تور پرده را روی فرش بمالید (این عمل را در جهت خواب فرش انجام دهید)، ‌سپس با یک جاروی زبر یا جاروی چوبی آن را به سمت خواب فرش جارو بزنید.

۶-حالا با یک برس قدیمی فرش خود را شانه کنید. این کار باعث می شود پرزها سر جای خود قرار بگیرند و فرش شما نرم و زیبا به نظر برسد و شما با دیدن آن لذت ببرید.

با سپاس از : Negintabancarpet

دیدگاهتان را بنویسید