خبري

معرفی کامیونى که ظرف ۶ دقیقه جاده مى سازد ، در سایت بیستک !

images

یک شرکت اروپایى در ولز به جای استفاده از تجهیزات مختلف برای جاده‌سازی، کامیونى را طراحى کرده که قادر است ظرف مدت فقط ۶ دقیقه برای خود جاده ساخته، از آن عبور می کند.

images (2)

شرکت Faun Trackwey در ولز کامیونى را طراحى کرده که می تواند با استفاده از غلتک آلومنیومى که دارد ظرف مدت بسیارکوتاهى اقدام به ساخت جاده کند. غلتک آلومنیومى این کامیون قادر به تحمل وزن وسایل نقلیه تا وزن ۷۰ تن را دارد. این عملکرد منحصربه ‌فرد به کامیون‌ها و دیگر وسایل نقلیه امکان عبور از مکان‌های غیر قابل عبور همچون لجن، شن و یخ را می‌دهد.

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-07-19 07:48:01Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

جاده عبوری ۵۰ متر طول دارد و از قطعات آلومینیومی نازک متصل به یکدیگر که به دور قرقره نورد شده‌اند تشکیل شده‌ است. کامیون‌ها با استفاده از این جاده به مکان‌هایی که در آن عبور خودرو غیرممکن است خواهند رسید.

images (3)

از دیگر ویژگی‌های این جاده استفاده از آن در مکان‌هایی که دستخوش بلایای طبیعی شده‌اند و همچنین استفاده ارتش از آن است.

images (8)

این جاده به دلیل موقتی بودن آن در هر مکانی حتی زیرآب قابل استفاده است. همچنین در زمان شست‌وشو و یا تعمیر جاده اصلی و دیگر مشکلات ایجاد شده در جاده اصلی قابلیت استفاده به عنوان جاده موقت را دارد و بعد از استفاده هم به راحتی جمع می‌شود.

Untitled-1

با سپاس از : Iranway & khabaronline

دیدگاهتان را بنویسید