خبري

نحوه استعلام گوشى هاى وارداتى در وبلاگ بیستک!

در پى مبارزه با گوشى قاچاق، گمرک اطلاعیه اى دربار ه ى نحو ه ى استعلام شماره سریال گوشی هاى تلفن همراه وارداتى ( IMEI ) منتشر کرد.

استعلام شماره سریال گوشی هاى تلفن همراه فقط از طریق سامانه پیامکى ۳۰۰۰۸۸۸۷ یا پیوند (لینک) مخصوص استعلام شماره سریال گوشی هاى تلفن همراه وارداتى که در سایت رسمى گمرک WWW . IRICA . IR قرار داده شده، امکا نپذیر است. براى استعلام باید کد شمار ه ى شناسه  ۱۵رقمى گوشى تلفن همراه به شمار ه ى پیامک یا پیوند مخصوص استعلام ارسال شود که پیامکى در رابطه با ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده از پنجر ه ى واحد تجارى گمرک ارسال میشود. امکان استعلام شماره سریال گوشی هاى تلفن همراهى که از ابتداى سا ل جارى به صورت رسمى وارد کشور شده است هم اکنون از طریق سامانه استعلام شماره سریال گوشی هاى تلفن همراه وجود دارد .

 ارائه شناسه ى بین المللى گوشی هاى تلفن همراه توسط وارد کنندگان در گمرک الزامى شده است و همه دستگا ه هاى موبایل داراى قابلیت اتصال به شبکه مخابراتى GSM ، داراى این کد ۱۵ رقمى مختص به خود است. در این کد اطلاعات مربوط به مدل گوشى، شرکت سازنده، کشور سازنده و… وجود دارد و گوشی هاى تلفن همراه توسط این کد در شبکه هاى مخابراتى ثبت میشوند. روش دریافت این کد به این صورت است که روى بست ه بندى دستگاه تلفن همراه یا عموماً در زیر باترى تلفن همراه این کد قابل مشاهده بوده یا با شماره گیرى *#۰۶#تلفن همراه کد ۱۵ رقمى شناسه ى گوشى تلفن همراه ( IMEI ) نمایش داده میشود. گمرک ایران از همه  نمایندگان رسمى و ارائه کنندگان کالاى تجارى تلفنهاى همراه در ایران دعوت به عمل آورده با شرکت فعال در این طرح و ارائه پیشنهادها و انتقادهاى سازنده علاوه بر ساد ه سازى و تسریع در فرآیندهاى رسمى ورود کالا به کشور، موجب جلوگیرى از جعل، تخلف و قاچاق این کالا را فراهم کنند.

سامانه ثبت و دریافت شمار ه سریال گوشی هاى تلفن وارداتى که از دستاوردهاى سامانه جامع گمرکى و پنجره واحد تجارت فرامرزى در گمرک است گام مهمى در اجرایى شدن سیاستهاى اقتصاد مقاومتى محسوب میشود و با اجرایى شدن آن قدم بزرگى در مبارزه با قاچاق کالا برداشته خواهد شد و برنامه گمرک ایران به رهگیرى از سامانه هاى هوشمند گمرکى براى ردیابى کالاهاى قاچاق از غیرقاچاق در سایر گرو ههاى کالایى است.

با سپاس : خبرنامه زامیاد

دیدگاهتان را بنویسید