پزشكي, خبري

همه چیز واکسن آنفولانزا در وبلاگ بیستک !

آنفولانزا بیماری تنفسی است که از ویروس آنفولانزا ناشی میشود.

علائم شایع این بیمارى شامل تب، سرفه، گلودرد، آب ریزش بینى، درد ماهیچه اى و احساس خستگى است. سایت مدیکال دیلى در همین رابطه به بررسى چند نکته در ارتباط با تزریق واکسن آنفلوآنزا پرداخته است:

کارشناسان این مرکز تاکید دارند که امسال اسپر ى هاى استنشاقى آنفلوآنزا براى هیچ کس توصیه نمى شود چرا که بنابر اطلاعات جدید این اسپر ى ها بین سالهاى ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ تاثیر چندانى نداشته اند.پزشکان به افراد توصیه می کنند با شروع فصل پاییز واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند و پس ا ز آن تقریبا دوهفته طول می  کشد تا بدن در برابر آنفلوآنزا ا یمن شود.از دیگر توصیه هاى پزشکان ا ین ا ست که کودکان زیر شش ماه نباید واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند. همچنین افرادى که در گذشته به این واکسن واکنش هاى آلرژیک شدید داشته اند باید از تزریق آن خوددارى کنند.طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیرى امراض آمریکا مطالعات نشان مى دهد تزریق واکسن هاى آنفلوآنزا در تمام دوران باردارى براى زنان بى خطر است همچنین واکسیناسیون در دوران باردارى کمک مى کند تا کودک در برابر آنفلوآنزا و زمانى که اجازه تزریق آن را ندارد محافظت شود.

همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فرد با تزریق این واکسن دچار آنفلوآنزا مى شود؟

کارشناسان تاکید دارند که ویرو سهاى موجود در واکسن آنفلوآنزا غیرفعال هستند و این امکان وجود ندارد که افراد با تزریق این واکسن دچار آنفلوآنزا شوند.

با سپاس : خبرنامه زامیاد

دیدگاهتان را بنویسید