تكنولوژي, خبري, رايانه, لوازم صوت و تصويري

وبلاگ بیستک : درخواست رئیس پلیس فتا برای فیلترینگ ۳۰ شبکه اجتماعی در ا یرا ن !

وبلاگ بیستک : درخواست رئیس پلیس فتا برای فیلترینگ ۳۰ شبکه اجتماعی در ا یرا ن !

رئیس پلیس فتا به تازگی خوا ستار فیلترینگ ۳۰ شبکه اجتماعی د ر ا یرا ن شده است.

موضوع  فعالیت شبکه های اجتماعی در ایران از سالها پیش محلی برای بحث بوده و همچنان درباره فعالیت این شبکه ها در ایران اتفاق نظر وجود ندارد. البته طی ما ههای گذشته شورای عالی فضای مجازی به عنوان تصمیم گیرنده و سیاست گذار کلان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که باحضور اعضایی از تمام بخشهای مرتبط فاوای کشور و رئیس جمهوری جلسات خود را برگزار می کند، فعالیت این شبکه ها را بلامانع دانسته و در نهایت در موارد متعدد فعالیت آنها را نیازمند طراحی و تدوین قوانین مختلف دانسته است.

به عنوان مثال در جلسه اخیر این شورا اینگونه مصوب شده است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کانا لهایی که بیش از ۵۰۰۰ عضو دارند آئین نام هائی طراحی کرده و فعالیت این کانا ل ها را ملزم به دریافت مجوز از مراجع مربوطه سازد. با این وجود رئیس پلیس فتا طی روزهای گذشته در نشستی مطبوعاتی اینگونه اعلام کرده است که از ۱۵۲پیام رسان در دنیا ۵۲ پیام رسان در کشور فعال است که بر اساس آخرین مصوبه کارگروه مصادیق مجرمانه باید ۳۰ مورد از این پیام رسان ها مسدود شوند.

این اظهارات هادیانفر در حالی مطرح می شود که خود او در ادامه صحبتهایش گفته است: امروز در شبکه های اجتماعی فعال در موبایل، پایه ۶۶ درصد جرایم در تلگرام اتفاق می افتد، ۲۰ درصد هم در اینستاگرام و در واتس آپ کمتر از دو درصد جرایم داریم.

رئیس پلیس فتا همچنین تاکید کرده است : باید سرور این اپلیکیشن ها در اختیار ما باشد ولی تلگرام و واتس آپ و اینستاگرام در اختیار ما نیست و تمایلی به دسترسی دادن به ایران ندارند که در شورای عالی فضای مجازی به آنها فرصت داد ه ایم و امیدواریم تا سال آینده از ظرفیت های بومی خودمان استفاده کنیم.

با سپاس از : خبر نامه زامیاد

 

دیدگاهتان را بنویسید