آرايشي و بهداشتي, پزشكي, خبري, صنايع غذائي, صنعت

وبلاگ بیستک : مصرف شیرکامل به مبارزه با چاقی در کودکان کمک می کند!

وبلاگ بیستک : مصرف شیرکامل به مبارزه با چاقی در کودکان کمک می کند!

مطالعه جدید نشان می دهد نوشیدن شیر کامل در مقایسه با شیر کم چرب یا فاقد چربی موجب لاغرماندن کودکان شده و میزان ویتامین D بدن شان را افزایش می دهد.

محققان بیمارستان سنت میشل کانادا دریافتند کودکانی که شیر کامل می نوشیدند (شیر حاوی ۳.۲۵ درصد چربی)  در مقایسه با کودکانی که شیر کم چرب یک یا دو درصد می نوشیدند، شاخص توده بدنی شان ۰. ۷۲  واحد کمتر بود .به گفته جاناتان مگوری، سرپرست تیم تحقیق، «این وضعیت قابل مقایسه با تفاوت بین داشتن وزن سالم با داشتن اضافه وزن است».

محققان اینگونه توضیح می دهند:  کودکانی که شیرکامل می نوشند کمتر احساس گرسنگی کرده و در نتیجه میان وعد ه های پرکالری نمی خورند.همچنین کودکانی که هر روز یک فنجان شیرکامل می نوشند در مقایسه با کودکانی که روزانه سه بار شیر کم چرب یا فاقد چربی می خورند، دارای میزان ویتامین D بهتری هستند و در نتیجه از استخوان ها و سیستم ایمنی شان بهتر محافظت می شود.از آنجائیکه ویتامین D محلول در چربی است، بهتر در چربی حل می شود تا در آب. از این رو شیر با میزان چربی بیشتر حاوی ویتامین D بیشتری است.در این مطالعه محققان ۲۷۴۵ کودک ۲ تا ۶ سال را مورد مطالعه قرار داده بودند.

با سپاس از : خبر نامه زامیاد

دیدگاهتان را بنویسید