خبري, صنعت

وبلاگ بیستک : نخستین اتوبوس یورو ۶ به چرخه حمل و نقل پایتخت وارد شد !

 نخستین اتوبوس یورو ۶ زامیاد و ایویکو ایتالیا با همکاری سازمان اتوبوسرانی تهران پس از انجام تست فنی، به صورت آزمایشی وارد چرخه حمل و نقل عمومی پایتخت شد.

نخستین اتوبوس یورو ۶ زامیاد و ایویکو ایتالیا پس از انجام تست فنی به صورت آزمایشی در خط ۷ بی آ رتی تهران مشغول به فعالیت شد.

پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به این که این اتوبوس هم اکنون به صورت آزمایشی در خط ۷ سامانه تندرو اتوبوسرانی به کار گرفته شده است گفت: این اتوبوس ها گاز سوز هستند و موارد ایمنی لازم برای سوار شدن و پیاده شدن مسافران لحاظ شده است.

وی با اشاره به ویژگی های این اتوبوس ها گفت: درهای این اتوبوس ها همانند قطارهای مترو طراحی شده است که به سمت بیرون باز می شود.همچنین، اتوبو سهای یورو ۶ دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی استاندارد هستند و طراحی این اتوبو سها به گونه ای است که تا زمان بسته شدن درها اجازه حرکت ندارند.

سنندجی افزود: از دیگر ویژگی های این اتوبوس ها، رمپ ویژه معلولان است؛ و افراد معلول و ناتوان با فشردن کلیدی که در درون اتوبوس تعبیه شده به راننده اطلاع می دهند که باید رمپ اتوبوس ویژه معلولان را باز کند و با باز شدن این رمپ معلولان می توانند به راحتی تردد کنند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در خاتمه، اجرای این طرح را در راستای کاهش آلودگی هوا و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت بیان کرد و ابراز امیدواری نمود که با اجرای این چنین طرح هایی بتوانیم گام های مهمی را در حمایت از تولید ملی، ایجاد هوای پاک و رفاه و آسایش مردم برداریم.

با سپاس از : خبرنامه زامیاد

دیدگاهتان را بنویسید