رايانه

پاسخگویی وبلاگ بیستک به کاربران وردپرس در مبحث دسته و برچسب موضوعات ( category-vs-tags )  !

پاسخگویی وبلاگ بیستک به کاربران وردپرس در مبحث دسته و برچسب موضوعات ( category-vs-tags )  !

Response to WordPress users-bistac-ir01

  • چه استانداردی در تعداد دسته‌ها وجود دارد؟

تا وردپرس ۲.۵ هیچ پشتیبانی از برچسب‌ها نمی‌شد و در واقع وجود نداشتند. به همین دلیل افراد مجبور بودند از دسته‌ها برای توضیح جزئیات یک نوشته استفاده کنند. با اضافه شدن امکان برچسب گذاری، امکان خوبی برای بهبود محتوا ایجاد شد.
از آن پس در انتخاب و ساخت دسته‌ها محدودیتی ایجاد شد که تعداد آن با توجه به پیچیدگی سایت شما متفاوت است. در واقع دسته، گروهی از نوشته‌ها را شامل می‌شود اما برای اینکه بتوانید بصورت بهینه عمل کنید حتما از زیر دسته‌ها نیز کمک بگیرید. حتما نباید سایت خود را پر از دسته‌ ها کنید بلکه می‌توانید از زیر دسته‌ ها نیز استفاده نمایید. این موضوع در رشد وبسایت نیز موثر است. داشتن ۳۰ دسته که هر کدام دارای یک الی دو پست هستند، بی ‌معنی است. در عوض بهتر است ۵ دسته مطلوب ایجاد کنید که به نوشته ‌های شما اختصاص یابند. با توضیحات این بخش نیز در تفاوت دسته و برچسب در وردپرس به نتایج جالبی رسیدیم. اینکه برچسب‌ها به نوعی می‌توانند مکمل دسته باشند و از به کار بردن اضافه آن جلوگیری کنند.

  • چه زمانی می‌توان از زیردسته‌ ها استفاده کرد؟

گاهی اوقات درباره موضوعی می ‌نویسید و به مرور زمان تعداد این نوشته‌ها خیلی زیاد می‌شود به گونه‌ ای که مثلا ۲۰ برچسب در یک زمینه خاص یافت می‌شود. در این موارد می‌توانید زیر دسته برای آن ایجاد کنید که راحت ‌تر جستجو شده و پیدا شود.

  • آیا می‌توان یک نوشته را به چند دسته اختصاص داد؟

در برخی منابع ادعا می‌شود که اختصاص دادن چندین نوشته به یک دسته به سئوی سایت ضربه وارد می‌کند. اما این موضوع به هیچ ‌وجه درست نیست! زمانی که نوشته خود را با دسته ‌های مختلف مشخص می ‌کنید، در واقع به کاربر این امکان را می ‌دهید تا مطالب را به راحتی بیابد.

  • آیا در استفاده از تعداد برچسب‌ها با محدودیت رو به رو هستیم؟

در یک کلام خیر! اینجا در مقایسه دسته و برچسب در وردپرس می‌ توانیم این تفاوت را مشاهده کنیم. شما به راحتی می‌توانید بیش از ۱۰۰۰ برچسب داشته باشید و هیچ محدودیتی برایتان مشخص نشده. هر چند این را باید در نظر داشت که هدف برچسب‌ها برای مرتبط کردن مطالب به یکدیگر است و نیازی نیست برای هر نوشته تعداد غیراستاندارد برچسب را به کار ببرید. معمولا ۴ الی ۵ برچسب در هر نوشته میزان استانداردی است و کفایت می‌کند. حتی گاهی پیش می‌آید که مطالب شما فاقد برچسب است.

  • آیا برچسب‌ها شبیه کلمات کلیدی کار می‌کنند؟

بسیاری افراد برچسب را با کلمه کلیدی اشتباه می‌گیرند به همین دلیل سعی دارند تا جایی که می‌شود برچسب‌های مشابه و یکسان با کلمه کلیدی انتخاب کنند. اما اشتباه می‌کنند. کلمه کلیدی یکی است و هدف مقاله شما را روشن می ‌کند اما برچسب با آن متفاوت است. برچسب‌ها برای ارتباط دادن مطالب به هم به کار می‌روند.

  • دسته‌ ها یا برچسب‌ها؛ کدامیک در سئوی سایت شما تاثیرگذار است؟

یکی از سوالاتی که در تفاوت دسته و برچسب در وردپرس همیشه مطرح می‌شود مبحث سئو است. اینکه این دو مورد تاثیری روی سئوی وردپرس می ‌گذارند؟ پاسخ مستقیم به این سوال “خیر” است. ولی وقتی کاربران راحت به مطالب شما دسترسی پیدا کنند همین خود نوعی کاربرپسند بودن سایت را نشان داده و تاثیرگذار است. این دو گزینه در وبسایت با یکدیگر کار می‌کنند تا مسیر و جهت خوبی را به کاربران ارائه دهند.

Response to WordPress users-bistac-ir02

نتیجه گیری :

هر موردی که در وبسایت به عنوان یک امکان از آن یاد می‌شود قرار نیست بصورت مستقیم بر سئوی سایت شما تاثیرگذار باشد. برخی از امکانات کاملا غیرمستقیم به سئو کمک می‌ کنند. مانند دسته‌ها و برچسب‌ها. همین که مسیر و جهت را به کاربران نشان می ‌دهند، باعث ماندگاری و یافتن راحت کاربران در سایت می‌ شوند و این از دیدگاه گوگل یک اتفاق مطلوب است. تفاوت‌های ریزی بین این دو امکان(دسته و برچسب در وردپرس ) وجود دارد که باید در نظر گرفت. امیدواریم با کمک مقاله ‌ای که امروز در وبلاگ بیستک برایتان بیان کردیم، دیگر بتوانید بهینه ‌تر فعالیت کنید!

باسپاس از : hamyarwp

دیدگاهتان را بنویسید