رايانه

رسیدن خیلی سریع به اولین فروش اینترنتی در وبلاگ بیستک!

رسیدن خیلی سریع به اولین فروش اینترنتی در وبلاگ بیستک!

رسیدن خیلی سریع به اولین فروش اینترنتی؛ هیچ چیزی برای صاحب یک فروشگاه اینترنتی، لذت ‌بخش ‌تر از تجربه اولین فروش در همان روزهای ابتدای راه ‌اندازی فروشگاه نیست. اما داشتن اولین فروش در یک فروشگاه اینترنتی خیلی سخت ‌تر از اولین فروش در دنیای واقعی است و ممکن است فروشگاه آنلاینی هفته ‌ها و ماه‌ های اول را بدون حتی یک فروش بگذراند. این موضوع واقعا دلسرد کننده است. استراتژی فروش پایدار در یک فروشگاه اینترنتی شامل تولید محتوا، بهبود سئو، بهبود تجربه‌ کاربری سایت و … است که بیشتر آن‌ها زمان ‌بر است. جلب اعتماد کاربران واقعا سخت، و باید هم زمان ‌بر باشد. اما در کنار این استراتژی‌ ها می‌توانیم روش ‌هایی برای رسیدن به اولین فروش اینترنتی داشته باشیم.

 وبلاگ بیستک به صورت خلاصه پیشنهاد می‌کند که :

  • سایت شما حداقل در ابتدای راه یک فروشگاه تخصصی باشد .

این خیلی مهم است که شما بتوانید تمایز فروشگاه خود را در یک جمله بیان کنید. اگر شما فقط یک فروشگاه اینترنتی باشید، می‌شوید یکی مثل همه و چرا باید یک نفر فروشگاه‌های مورد اعتماد را رها کند و از شما خرید کند؟ حالا متوجه شده اید که چرا بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی در ابتدای راه شکست می‌خورند!

  • سایت شما باید در نسخه‌ی نهایی باشد.

قبل از آنکه اولین مشتری را به سایت خود دعوت کنید، سایت شما باید کامل شده باشد، یعنی فرایند خرید به صورت کامل انجام شود، تمام لینک ‌ها به درستی کار کنند. هیچ متن و محصول نمونه ‌ای در سایت نباشد و در حقیقت سایت از حالت دمو خارج شده باشد و به صورت کامل شده در دسترس باشد. همچنین سایت باید تجربه‌ کاربری بسیار خوبی داشته باشد.

  • یک پیشنهاد ویژه داشته باشید.

برای اینکه بتوانید کاربر را به خرید ترقیب کنید، باید پیشنهاد ویژه ‌ای برای برای او داشته باشید، یک پیشنهاد رد نشدنی. در هر کسب و کاری که هستید حتما محصول ویژه ‌ای را می‌توانید پیدا کنید که در سایت‌های دیگر نیست یا محصولی که خیلی مورد نیاز کاربران شما است. برای این محصول محتوای فوق‌العاده‌ ای آماده کنید. این محتوا می‌تواند شامل معرفی کامل آن در صفحه محصول، ارائه آموزش کار با این محصول و ساخت آموزش ویدئویی یا تصویری باشد. همین محصول می‌تواند هدف فروش شما بشود یعنی به جای اینکه بگویید، می‌خواهم فروشگاهم فروش داشته باشد بگویید می‌خواهم این محصول را از طریق فروشگاه بفروشم. این محصول باید با قیمت و شرایطی خاص فروخته شود مثلا یک تخفیف ویژه داشته باشد یا خرید آن همراه با یک پکیج هدیه باشد. شما باید یک پیشنهاد رد نشدنی برای مخاطبان خود داشته باشید.

نکات مهم برای رسیدن خیلی سریع به اولین فروش اینترنتی

برای اینکه اولین فروش خود را داشته باشیم، باید فروشگاه ( مخصوصا پیشنهاد ویژه ) را به دیگران نشان دهیم. این کار می‌تواند هم از طریق روش‌های رایگان و هم از طریق پرداخت پول ( تبلیغ) باشد.

  • ارائه کوپن تخفیف برای اولین خرید!

حتما دیده ‌اید که خیلی از سایت‌ ها برای اولین خرید خود یک تخفیف ویژه مثلا تخفیف ۵۰ درصدی دارند. چون شما در ابتدای راه هستید و هنوز مخاطب چندانی ندارید، بهترین جا برای ارائه‌ این تخفیف، سایت‌ها و کانال‌های به اشتراک‌ گذاری کوپن تخفیف است. این روش معمولا خیلی سریع شما را به اولین خرید می‌ رساند. شما می‌توانید در ادامه و ماه‌های بعد هم با تخفیف‌ هایی کمتر همچنان از طریق سایت‌های ارائه کوپن تخفیف مشتریانی داشته باشید.

  • در رویدادهای مرتبط با کسب و کار خود غرفه بگیرید!

هر روز جشنواره، کنفرانس و همایش‌های مختلف در تهران و شهرهای دیگر در حال برگزاری است. شما می‌توانید در رویدادهایی که مرتبط با کسب و کار شما است غرفه بگیرید و پیشنهاد ویژه‌ خود را آنجا ارائه دهید. بسیاری از این غرفه‌ ها یا رایگان هستند ( البته با شرایطی خاص ) یا هزینه‌ خیلی کمی را برای شما خواهند داشت.

  • مشتریان حضوری خود را به خرید از سایت دعوت کنید!

اگر در کسب و کار خود مشتریان حضوری هم دارید ( مثلا مغازه دارید و حالا یک فروشگاه اینترنتی هم ایجاد کرده ‌اید ). مشتریان حضوری را دعوت کنید که از سایت خرید کنند. مثلا بگویید اگر از سایت خرید کنند کالا به صورت رایگان برایشان ارسال می‌شود. شاید بگویید این‌ها که مشتری هستند حالا چه فرقی دارد حضوری باشند یا غیر حضوری؟ مسئله اینجاست که همین مشتریان با آشنا شدن و خرید از فضای سایت، به احتمال زیاد فروشگاه اینترنتی شما را به دیگران هم معرفی می‌کنند و این باعث می‌شود که شما مشتری غیرحضوری جدید داشته باشید.

  • در سایت ‌های مرتبط با کسب و کارتان تبلیغ کنید!

شما می‌توانید در سایت‌های تخصصی مرتبط با فروشگاه آنلاین خود، تبلیغ بدهید. این تبلیغ با اینکه هزینه دارد اما نرخ بازگشت سرمایه بالایی دارد. در این نوع تبلیغ شما می‌توانید پیشنهاد ویژه یا محصول خاص خود را ارائه کنید و به سرعت به درآمد برسید.

  • درGoogle Ads تبلیغ کنید!

سایتی که تازه راه ‌اندازی شده است به سختی می‌تواند در صفحه‌ی اول گوگل باشد. اما شما با Google Ads می‌توانید به صورت مستقیم به صفحه‌ اول گوگل بروید. حتما در جستجوها دیده‌اید که در کنار برخی از نتایج جستجو نوشته شده ad این یعنی این نتایج از طریق Google Ads به نتایج جستجو اضافه شده‌اند. اما این تبلیغ بسیار گران است ( به خاطر قیمت دلار ) پیشنهاد می‌کنم اول کلمات هدف خود را انتخاب کنید و از طریق سایت‌ های واسطه‌ ایرانی که تبلیغ Google Ads را برای شما ثبت می ‌کنند ارزان‌ ترین نوع را تست کنید. اگر نتیجه خوب بود ادامه دهید. بهتر است در این تبلیغ هم روی پیشنهاد ویژه‌ خود کار کنید. یعنی کلمه مربوط به خرید همان پیشنهاد ویژه باشد و کاربر به صفحه‌ همان محصول یا پیشنهاد هدایت شود.

  • محصول خود را از طریق اینفلوئنسرها بفروشید!

افراد خاصی در شبکه ‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام مشهور شده ‌اند و دیگران آن‌ها را دنبال می‌کنند. این افراد از طریق تبلیغ محصولات درآمدزایی می ‌کنند. به این افراد اینفلوئنسر می‌ گویند. هزینه‌ این تبلیغات بسیار بالا است اما می‌شود به شیوه‌ ارزان ‌تری هم عمل کرد. شما می‌توانید محصول خود را به عنوان هدیه برای اینفلوئنسرهای غیرحرفه ‌ای که مرتبط با کسب و کار شما هستند بفرستید و امید داشته باشید این افراد از تجربه‌ محصول و هدیه شما در صفحه‌ خود تعریف کرده و شما را منشن کنند. شما هم می‌توانید پیشنهاد ویژه را در صفحه‌ خود قرار دهید و آدرس خرید این پیشنهاد را در bio لینک کنید.

روش‌ها و نکاتی که در این مقاله وبلاگ بیستک بیان نمود، ممکن است برای همه کاربرد نداشته باشد اما هر فردی می‌تواند روش خود را انتخاب کند و به اولین فروش خود برسد. اما باید توجه نمود که این موضوعات نباید شما را از کار کردن روی مسائل پایه ‌ای مثل سئو، محتوا و ux غافل کند.

با سپاس از : hamyarwp

دیدگاهتان را بنویسید