خودرو

آشنایی با ایرادهای رایج خودرو و دلایل آن در وبلاگ بیستک!

آشنایی با ایرادهای رایج خودرو و دلایل آن در وبلاگ بیستک!

آشنایی با ایرادهای رایج خودرو و دلایل آن؛ تقریبا تمامی خودروها پس ا ز مقداری کارکرد، دارای ایرادهای مشابهی می شوند که دلایلی مشخص

دارند.  به گزارش وبلاگ بیستک ، کارکردن خودرو مساوی با استهلاک و استهلاک هم مساوی با خرابی قطعات و پیدایش ایرادهای گوناگون است . اکنون قصد داریم تا با این ایرادها آشنا بشویم و دلایل آن را بدانیم!

توان موتور کاهش پیدا کرده است:

  • لق شدن سوپاپها

  • معیوب شدن یا سوختگی واشر سرسیلندر

  • خوردگی یا سوختگی سوپاپها

  • فرسودگی یا شکستگی رینگ پیستون ها

  • ایراد در سیستم جرقه زنی و شمع ها

آمپر خودرو بی دلیل بالا می رود :

  • اتصالی در شمعک خودرو

  • ایراد پیدا کردن آمپر آب

  • بررسی در سیستم خنک کننده خودرو از جمله رادیاتور یا نشتی مایع خنک کننده

  • آسیب دیدگی درپوش رادیاتور

  • رسوب گرفتگی مسیرهای گردش آب در خودرو و گرفتگی آنها

بوی بنزین استشمام می شود :

  • ایراد در سیستم سوخت رسانی و اتصالات آن

  • در خودروهای کاربراتوری، نشتی بنزین از زیر کاربراتور، می تواند دلیل این مشکل باشد.

کم شدن آب رادیاتور :

  • ایراد رادیاتور یا مخزن آن

  • نشتی در سیستم به دلیل فرسودگی

موتور نامنظم کار می کند :

  • انژکتورها کثیف هستند.

  • ایراد در شمع ها و سیستم جرقه زنی

  • ساییدگی یا سوختگی سوپاپها

  • معیوب بودن واشر سر سیلندر

افزایش مصرف سوخت :

  • خرابی سوزن ژیگلور یا به اصطلاح لاغر شدن آن

  • جرم گرفتگی صافی هوا

  • نشتی بنزین در محل اتصالات

  • به هم خوردن پاشش انژکتورها

  • انجام ندادن به موقع سرویس ها و همچنین رانندگی با دور موتور بالا

موتور روغن کم می کند :

  • روغن بسیار رقیق است، باید از روغن کارآمدتر استفاده کرد.

  • کاسه نمد میل لنگ معیوب است.

  • واشر فیلتر روغن نیاز به تعویض دارد.

  • واشر پمپ بنزین نیاز به تعویض دارد.

  • خرابی واشر زیر سینی جلو میل لنگ

  • نشتی واشر درپوش سوپا پها

شنیده شدن صداهای غیرعادی از موتور :

  • خراب بودن دسته موتور

  • در زمان باز و بسته کردن متعلقات موتور، جسم خارجی وارد سیلندرها شده است که باید موتوررا باز کرده و آن را خارج کرد.

  • زنجیر یا تسمه دور چر خدنده میل لنگ و میل بادامک را بررسی کرده و اگر شل یا معیوب شده بود آن را تعمیر یا تعویض کنید.

  • گاهی پیستون در داخل سیلندر لقی دارد که معمولا مشکل از فرسودگی یاتاقا ن های میل لنگ یا تغییر حالت سرسیلندر می باشد.

  • دیگر متعلقات متصل به پیستو نها را نیز بررسی کنید.

موتور استارت می زند ولی روشن نمی شود :

  • اگر سر شمع ها جرقه می زند نسبت به بررسی دهانه پلاتین و اتصالات آن و خازن دلکو و کوئل اقدام و رفع عیب کنید.

  • ایراد در مسیر ارسال سوخت به سیلندرها.

با سپاس از : خبرنامه زامیاد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *