خودرو

آشنایی با اجزای سیستم تعلیق خودرو و وظایف آ نها در وبلاگ بیستک!

آشنایی با اجزای سیستم تعلیق خودرو و وظایف آ نها در وبلاگ بیستک!

آشنایی با اجزای سیستم تعلیق خودرو و وظایف آ نها؛ سیستم تعلیق از اجزای مختلفی تشکیل شده است که چندین وظیفه را در خودرو بر عهده دارد که مهم ترین آن جذب ضربات ناشی از پستی بلندی های جاده است.  به گزارش وبلاگ بیستک ، سیستم تعلیق در خودروها چندین وظیفه بر عهده دارند که به دلیل اهمیت این بخش، باید سلامت آن به طور مرتب بررسی شود و در صورت ایراد داشتن، برطرف شود .

سیستم تعلیق خودرو از چندین جزء تشکیل شده است که به بررسی مختصر وظایف آ نها خواهیم پرداخت :

فنر:  یکی از اجزای اصلی سیستم تعلیق است و بسته به نوع آن، دارای شکل های متفاوتی از جمله تخت، لول و پیچشی است.

کمک فنر:  این قطعه وظیفه جذب و خنثی سازی ضربات ناشی از ناهمواری های سطح جاده را دارد.

سیبک:  گاهی در اتصالات خودرو، علاوه بر استحکام نیاز است تا قطعات بتوانند برای حرکت آزادی عمل داشته باشند؛ سیبک یکی از اجزای سیستم تعلیق است که دارای همین ویژگی ها است.  این قطعه یک گوی فلزی دسته دار است که درون محفظه فولادی قرار دارد و اطراف آن با لاستیک پوشانده شده است. این قطعه چرخ ها را به نحوی به سیستم تعلیق متصل می کند که همزمان با داشتن استحکام، به چرخ اجازه گردش و همچنین بالا و پایین رفتن را می دهد.

بوش:  جنس این قطعات اکثرا از پلاستیک است و برای اتصال قسمت های متحرکت سیستم تعلیق استفاده می شوند که به منظور حذف صدا در حین حرکت و حذف لرز ش ها استفاده می شود.

طبق:  طبق ها سیستم تعلیق را به شاسی متصل می کنند.  جنس این قطعات از فولاد بسیار محکم ساخته شده است.  طبق ها دارای اشکال مختلفی هستند.  اگر به شکل حرف A باشند به آ نها جناغی  A-Arm یا Wish Bone  گفته می شود و اگر به صورت یکپارچه باشند به آ نها همان طبق  Control Arm  گفته می شود.

میل تعادل:  این قطعه که مکانیک ها به آن موج گیر هم می گویند، برای بالا بردن تعادل خودرو و عدم واژگون شدن آن استفاده می شود.  همچنین این قطعه فولادی بسیار محکم که بین دو چرخ قرار می گیرد و آ نها را به هم متصل می کند، به منظور عدم غلتش اتاق هنگام دور زدن کمک می کند.

با سپاس از : خبرنامه زامیاد

دیدگاهتان را بنویسید