خبري, صنعت

اصول چیدمان فروشگاه و هایپرمارکت ها در بیسمگ ( مجله بیستک ) !

principles-store-layout-hypermarkets-bistac-ir00

اصول چیدمان فروشگاه و هایپرمارکت ها در بیسمگ ( مجله بیستک ) !

principles-store-layout-hypermarkets-bistac-ir01

principles-store-layout-hypermarkets-bistac-ir01

چیدمان درست، افزایش فروش :

اغلب موارد شما به قصد خرید کالای مورد نیازتان وارد فروشگاه می‌ شوید، اما آنجا را در‌حالی ترک می‌ کنید که در کیسه‌‌ خریدتان اقلام دیگری هم هست که اصلا قصد خرید آنها را نداشتید. این اتفاقی است که همه‌ ما آن را تجربه کرده ‌ایم. بسیاری از تصمیمات خرید ما، در محل خرید گرفته می‌ شوند و این پیشامد به‌ خاطر چیدمان استادانه‌ کالاهاست که ما را مثل آهن‌ربا به‌ سوی خود جلب می‌ کنند.

principles-store-layout-hypermarkets-bistac-ir02

principles-store-layout-hypermarkets-bistac-ir02

تاریخ انقضاء :

کالاهایی که تاریخ انقضا آنها نزدیکتر است باید جلوی قفسه و در دسترس قرار بگیرند تا میزان کالاهای مرجوعی و ضایعات کاهش یابد.

امکان لمس کالا :

 محصول باید جایی قرار گیرد که مشتری بتواند به راحتی کالا را لمس کند.

امکان مقایسه :

کالاهای مشابه را کنار یکدیگر و در یک قفسه قرار دهید تا مشتری بتواند برندهای مختلف را باهم مقایسه کند.

principles-store-layout-hypermarkets-bistac-ir03

principles-store-layout-hypermarkets-bistac-ir03

القای حس آرامش : 

نورپردازی و رنگ بندی فضاهای داخلی فروشگاه باید در جهت افزایش آرامش مشتری و افزایش مدت زمان حضور وی در فروشگاه باشد. موسیقی نیز برای این منظور درفروشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا آنجا که موسیقی ویژه فروشگاه ها تهیه می شود.

امکانات ویژه : 

فراهم کردن امکانات مخصوص معلولین و سالمندان و همچنین امکان تردد راحت مادران همراه با کودکان شان نقش اثرگذاری در افزایش سطح رضایت مشتریان و افزایش احتمال بازگشت وی به فروشگاه دارد.

دکوراسیون داخلی :

 چیدمان ساده با استفاده از اصول رنگ شناسی برای نمایش هرچه بهتر محصول و جلب توجه مشتری به سمت کالا موثر است.

principles-store-layout-hypermarkets-bistac-ir04

principles-store-layout-hypermarkets-bistac-ir04

باسپاس از : Arjangsarma

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید