اجتماعي, تكنولوژي, خبري, رايانه, سياسي

بررسی هک کردن انتخابات ریاست جمهوری ایران از کشورهای دیگر در وبلاگ بیستک!

بررسی هک کردن انتخابات ایران از کشورهای دیگر در وبلاگ بیستک!

یکی از شایعاتی که در روزهای گذشته مطرح شده، هک کردن انتخابات ایران است. آیا این موضوع امکان‌پذیر است؟ معاون وزیر ارتباطات پاسخ می‌دهد!

یکی از شایعاتی که در روزهای گذشته مطرح شده است، هک کردن انتخابات ایران از کشورهای دیگر است. این شایعه پیرو مباحث هک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مورد انتخابات ریاست جمهوری ایران تکرار می‌شود.

سؤالی که برای خیلی از رأی‌ دهندگان و کاربران اینترنت کشور به وجود آمده، این است که واقعا امکان هک کردن انتخابات ایران و دسترسی به سرورها و دست ‌کاری آن‌ها از کشورهای دیگر امکان‌پذیر است؟

این موضوع را در یک جلسه دوستانه‌ از نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور، پرسیدیم تا برای ما و شما امنیت انتخابات و ارتباطات میان مراکز انتخاباتی مشخص شود.

نصرالله جهانگرد در مورد صحت داشتن هک شدن انتخابات پیش رو در ایران از طریق کشور‌های دیگر اعلام کرد: «این حرف کاملا رد شده و غلط است. تمام ارتباطات موجود در انتخابات از طریق بستر شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود. ما برای ایمن کردن این ارتباط از IPهای داخلی غیر قابل دسترس از خارج کشور استفاده کردیم و نگرانی پیرو نفوذ و هک این اطلاعات در مسیر ارتباطی از خارج وجود ندارد. ضمن اینکه امنیت آن در داخل نیز تأیید شده است.»

معاون وزیر ارتباطات تأکید کرد: «در دوره‌های قبلی انتخابات که شبکه ملی اطلاعات آماده نبود، هیچ نفوذ و هکی انجام نشد. مطمئن باشید حالا که شبکه ملی اطلاعات برقرار شده است، امنیت ارتباطات در انتخابات بسیار بالا رفته است.»

به گفته‌ رئیس سازمان فناوری اطلاعات، این شایعه مانند دیگر شایعاتی است که با هدف دلسرد کردن مردم ایران نسبت به صحت و سقم انتخاب منتشر می‌شود.

با سپاس از : zoomit

دیدگاهتان را بنویسید