آرايشي و بهداشتي, اجتماعي, پزشكي, تكنولوژي, خبري, شيمي, صنعت

ساخت شوره ‌گیر کولر آبی و مخازن آب صنعتی توسط فناوران کشور در وبلاگ بیستک!

ساخت شوره ‌گیر کولر آبی و مخازن آب صنعتی توسط فناوران کشور در وبلاگ بیستک!

یک محقق ایرانی موفق به ساخت شوره ‌گیر کولر آبی و مخازن آب صنعتی شد.

بیشتر استان‌های کشور با مشکل سختی آب مواجهند که این موضوع باعث بروز اختلال در کارکرد کولرهای آبی می‌شود و یکی از عمده ‌ترین این اختلالات ،‌ تولید رسوب و شوره در کولر است که هم مانع هواگیری کامل می‌شود و روی بدنه، خوردگی ایجاد می‌کند و هم سرویس کولر را با مشکلاتی مواجه می‌سازد.

غلامعلی افراسیابیان، سازنده دستگاه شوره‌ گیر کولر آبی با اشاره به هدف طراحی این دستگاه اظهار کرد: این دستگاه با هدف جلوگیری از خسارات ناشی از سختی آب تولید شده است.

وی گفت: شوره ‌گیر کولر آبی و مخازن آب صنعتی به صورت گلوله‌ای از اسید چرب (روغن تالو) ساخته شده است که می‌تواند یون‌های موجود در آب را جذب کند.

افراسیابیان افزود: فرمول‌هایی از قبیل بیوکربنات که در این شوره‌گیر موجود است باعث جذب یونهای منیزیم و کلسیم می‌شود .

به گفته وی این شوره گیر در تشتک آب کولر قرار گرفته و با هر آبی که وارد کولر شده و چرخش پیدا می‌کند، تبادل یونی انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: فرمولاسیون این شوره‌ گیر به گونه‌ای است که روی تنفس مصرف کننده تاثیر سوء ندارد.

مخترع دستگاه شوره‌گیر کولر آبی،‌ همچنین با بیان این که شوره‌گیر مواد خنثی‌ساز دارد، گفت: «این مواد نیز می‌توانند با تبادل یونی از نشست رسوب روی پوشال جلوگیری کنند. به طوری که اگر در پایان فصل گرما، روی پوشال آب ریخته شود، این رسوبات به راحتی از روی پوشال پاک می‌شوند.

وی همچنین به مردم استانهایی مانند فارس، کرمان و یزد که دارای چاه‌های آب آهکی هستند توصیه کرد که از شوره ‌گیر کولر استفاده کنند.

افراسیابیان اشاره نمود که برای تولید این شوره‌گیر از اسانس، رنگ و حداقل ۲۰ نوع ماشین استفاده می‌شود.

با سپاس از : isna

دیدگاهتان را بنویسید