اجتماعي, پزشكي, خبري, صنايع غذائي, صنعت

چای ترش؛ یک نوشیدنی تابستانی در وبلاگ بیستک!

چای ترش؛ یک نوشیدنی تابستانی در وبلاگ بیستک!

چای ترش؛ کنترل کننده فشار خون:

بر اساس مطالعات صورت گرفته در انجمن قلب ایالات متحده آمریکا، مصرف چای ترش باعث کاهش فشار خون در بزرگسالان، مبتلا به بیماری فشار خون، می شود.

این تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف این چای به کارکرد بهتر قلب کمک کرده و از خطر ابتلا افراد به بیماری های قلبی-عروقی، می کاهد.در ضمن، طبق تحقیقات انجام شده، ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در چای ترش باعث می شوند که فشار خون تا ۱۰ میلی متر جیوه کاهش یابد.

بنابراین، برای مشاهده تاثیر این چای بر فشار خون، باید روزانه سه فنجان چای ترش به مدت یک هفته مصرف کرد.همچنین چای ترش ادرارآور بوده و باعث افزایش اوره می شود که این امر کاهش فشار خون را به دنبال خواهد داشت.

چای ترش؛ کاهش دهنده کلسترول بد خون:

آنتی اکسیدان های موجود در چای ترش میزان کلسترول بد یعنی LDL ، در بدن را کم می کنند.در نتیجه باعث محافظت از بدن در مقابل بیماری های قلبی-عروقی می شوند. ترکیبات هیپولیپیدمی و هیپوگلیسمی موجود در چای ترش برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند بسیار سودمند می باشد.

چای ترش؛ درمان کننده بیماری های کبدی:

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، آنتی اکسیدان موجود در چای ترش به بهبود بیماری های کبدی کمک می کند.در واقع، این ترکیبات، سلول های رادیکال آزاد را از بدن خارج کرده و بافت ها و سلول های سالم را تمیز می کنند.بنابراین، عمر مفید اعضای بدن افزایش یافته و در مقابل بیماری ها مقاوم خواهند شد.

چای ترش؛ ضد افسردگی و اضطراب:

چای ترش دارای انواع ویتامین ها، مواد معدنی مانند فلاونوئیدها می باشد که تماما برای مقابله با افسرگی ضروری هستند.مصرف این چای باعث آرام کردن بدن، ذهن و اعصاب شده و اضطراب را در افراد کاهش می دهد.

با سپاس از : خبرنامه زامیاد

 

دیدگاهتان را بنویسید