آرايشي و بهداشتي, اجتماعي, پزشكي, تكنولوژي, خبري, صنايع غذائي, صنعت, لوازم خانگي

وبلاگ بیستک : تشریح عملکرد فیلتر تصفیه آب رسوب گیر پلی فسفات (غیرسمی)!

وبلاگ بیستک : تشریح عملکرد فیلتر تصفیه آب رسوب گیر پلی فسفات (غیرسمی)!

سختی آب و املاح موجود در آن از جمله آهک عامل بوجود آمدن رسوب در لوله های ماشین لباسشویی، ظرفشویی، پکیج، آبگرمکن، لوله های ساختمانی،شیرآلات، و سایر تأسیسات می باشد.رسوب ایجاد شده باعث خوردگی و گرم شدن بیش از حد سطوح فلزی و در نتیجه افزایش انرژی و کاهش عمر مفید تجهیزات می گردد. یکی از روش های متداول و پرکاربرد جهت حذف این معضلات استفاده از فیلترهای رسوب گیر پلی فسفات (غیرسمی) است.

تری پلی فسفات سدیم (STPP)  با فرمول شیمیایی  Na5p3o10  یک پلیمر چند وجهی معدنی می باشد و به نام های تری فسفریک اسید یا نمک پنتا سدیم نیز شناخته می شود . این ماده نمک پلی فسفات پنج آنیون است که دارای مصارف متعددی در صنعت از جمله بعنوان نرم کننده آب در بویلرها ، رادیاتور ها و پکیج به عنوان کاهش دهنده سختی و جلوگیری از رسوب سختی در دیواره بویلر و ….. عمل می کند.
تری پلی فسفات سدیم (STPP) با تشکیل کمپلکس محلول یونهای ca و  mg آبهای سخت را نرم می کند. پلی فسفات یکی از اولین مواد شیمیایی است که بعنوان بازدارنده خوردگی استفاده می شود و یک مهار کننده کاتدیک است.این ماده در نرم کردن آب و جداسازی مواد بکار می رود.

پلی فسفات ها می توانند ساختارهای حلقه خطی و یا حلقویی ایجاد نمایند.
پلی فسفات ها می توانند در شرایط کاری  ذکر شده مورد استفاده قرار گیرند.

حداکثر درجه حرارت ( ۳۵c 95F) با حداکثر سختی کل ۵۰۰ppm caco3 آب تصفیه شده از کارتریج پلی فسفات می تواند تا ۷۵ درجه سانتیگراد گرم شود ولی در درجه حرارت بالا (-۸۰c) پلی فسفات به تدریج اثر خود را از دست می دهد.

با سپاس از : DOLPHINABI

دیدگاهتان را بنویسید