پزشكي, خبري

وبلاگ بیستک : راهکارهای افزایش اعتماد به نفس !

کارهایی را که به خوبی انجام داده اید به یاد آورید:

شاید انجام این امر درابتدا مشکل باشد. ولی پس از مدتی با به یاد آوردن موفقیت کوچک اعتماد به نفستان افزایش می یابد . شاید بگو یید” من هرگز موفق نشده ام یا کار مهمی انجام نداده ام.” نیازی نیست قله اورست را فتح کنید. انجام رویدادهای روزمره نیز نوعی موفقیت است. برای مثال گرفتن گواهینامه ) با وجود اضطراب(، قبول شدن در امتحان) با درس خواندن زیاد( عضویت در تیم ورزشی، لاغر شدن، پس انداز کردن برای خرید دوچرخه، کمک به دیگران و صدقه دادن.

کاری را که در آن ماهر هستید، انجام دهید:

کاری را که در آن ماهر هستید، انجام دهید تا احساس لیاقت و موفقیت کنید، هر کس در رشته ها و کارهایی بیشتر موفق است؛ یکی در آشپزی، یکی خیاطی، دیگری هم در کوهنوردی و … نوع کاری که در آن مهارت دارید مهم نیست، بلکه میزان رضایتی که از خودتان بابت انجام دادنش دارید مهم است. همان وقت که به خودتان دست مریزاد می گو یید، اعتماد به نفس تان جان می گیرد.

اعتماد به نفس بالا:

پی بردن به توانایی های خود یکی از راه های مهم و موثر افزایش اعتماد به نفس است. به خود اطمینان دهید که شما هم می توانید اشتباه کنید: اگر احساس بدی نسبت به خود دارید، به خود تذکر دهید که شما هم می توانید اشتباه کنید. احساسات تان بر افکار و رفتار شما تأثیر می گذارد، وقتی احساس بدی نسبت به خود دارید، فقط خاطرات بد را به یاد می آورید و نسبت به خود بدبین می شوید. همیشه به خود یادآور شوید که شما هم می توانید اشتباه کنید.از کسانی که شما را تحقیر می کنند و باور ندارند، دوری کنید. توصیه ساده ای است اما جواب می دهد.

با سپاس از : خبرنامه زامیاد

دیدگاهتان را بنویسید