خبري, لوازم صوت و تصويري

خبر عدم هک ایمیل کاربران یاهو ایرانی در وبلاگ بیستک!

در پى هک حساب کاربرى پست الکترونیک بالغ بر ۵۰۰ میلیون کاربر یاهو، پلیس فتا اعلام کرد که کاربران ایرانى در این زمینه با مشکلى مواجه نشدند .

هفته گذشته اخبارى مبنى بر سرقت و افشاى اطلاعات حساب ۵۰۰ میلیون کاربر یاهو منتشر شد که تحلیل هاى متعددى را حول نقص امنیتى که در کمپانى یاهو بوجود آمده است در پى داشت. بسیارى از منابع معتبر رسانه اى و امنیتى، این نقص امنیتى را که منجر به سرقت حساب کاربرى بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر پست الکترونیکى(ایمیل) یاهو شد بزرگترین سرقت اینترنتى نامیدند. در همین حال روز گذشته یکى از مقامات ارشد سابق یاهو به افشاگرى دقیق ترى از هک شدن دیتابیس این شرکت پرداخت و اعلام کرد تعداد آن دسته از کاربران یاهو که اطلاعات آنها هک شده، بسیار بیشتر از ۵۰۰میلیون نفر و نزدیک به یک میلیارد نفر مى شود.

در این باره سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس امینت فضاى تبادل اطلاعات در جمع خبرنگارانگفت: در ایران مشکلى از این بابت نداشتیم. وى ادامه داد: کاربران ایرانى مى توانند درصورت بروز هرگونه مشکلى از این بابت به صورت آنلاین با مرکزفوریت هاى پلیس فتا تماس بگیرند. اما در این زمینه تاکنون گزارشى نداشته ایم.هادیان فر، با اشاره به بروز جرایم در فضاى مجازى، اظهار داشت: طى۶ ماهه اول امسال، ۴۲ و نیم درصد جرائم در فضاى مجازى در شبکه اجتماعى تلگرام اتفاق افتاده است.

با سپاس : خبرنامه زامیاد

دیدگاهتان را بنویسید